Forgot your password? Create an account
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News

Stockwave Online กระแสหุ้นออนไลน์ หุ้น หลักทรัพย์ การเงิน ข่าวเศรษฐกิจ

Home Hot News ลีสซิ่งกสิกรไทย ปี 60 กำไร 1,080 ล้านบาท เติบโต 31%
ลีสซิ่งกสิกรไทย ปี 60 กำไร 1,080 ล้านบาท เติบโต 31% PDF Print E-mail
Thursday, 22 February 2018 14:33

ตลาดรถปี 60 เป็นใจ ลีสซิ่งกสิกรไทยกำไรทะลุพันล้านบาท คาดตลาดรถยนต์ปีนี้แตะ 9 แสนคัน จากผู้ซื้อรถยนต์โครงการรถยนต์คันแรกที่เปลี่ยนรถใหม่หลังครบกำหนด ชูกลยุทธ์ผนึกกำลังร่วมกับธนาคารกสิกรไทย นำเทคโนโลยีดิจิทัลมาพัฒนาเพื่อตอบโจทย์ความต้องการลูกค้าได้ตรงจุด รวมทั้งการขยายช่องทางบริการออนไลน์/แพลตฟอร์มดิจิทัล เพื่อให้บริการทั้งด้านการอนุมัติสินเชื่อและบริการหลังการขายอย่างครบวงจร

นายศาศวัต วีระปรีย ประธานกรรมการบริหาร บริษัท ลีสซิ่งกสิกรไทย จำกัด เปิดเผยถึงผลประกอบการของบริษัท ลีสซิ่งกสิกรไทย จำกัด ในปี 2560 ว่า สามารถปล่อยสินเชื่อได้ 84,929 ล้านบาท เพิ่มขึ้นจากปีก่อนหน้า 6.47% แบ่งเป็นสินเชื่อใหม่เช่าซื้อและลีสซิ่งและสินเชื่อจำนำเล่มทะเบียน 40,025 ล้านบาท เพิ่มขึ้น 8.15% และสินเชื่อผู้แทนจำหน่ายรถยนต์ 44,905 ล้านบาท เพิ่มขึ้น 5.01% สำหรับยอดสินเชื่อคงค้าง (Outstanding Loan) มียอดรวม 97,055 ล้านบาท เพิ่มขึ้นจากช่วงเดียวกันของปีก่อนหน้า 7.01% ทั้งนี้ บริษัทมีสินเชื่อที่ไม่ก่อให้เกิดรายได้ (NPL) อยู่ที่ 1.52% ส่งผลให้บริษัทมีกำไร 1,080 ล้านบาท เติบโต 31.69%

สำหรับแนวโน้มตลาดรถยนต์ในประเทศปี 2561 ศูนย์วิจัยกสิกรไทย คาดว่า ตลาดรถยนต์ในประเทศน่าจะสามารถทำยอดขายได้ 900,000 คัน หรือคาดว่าจะขยายตัวร้อยละ 3% เมื่อเทียบกับปี 2560 โดยประเภทรถที่คาดว่าจะขายได้ดีอย่างต่อเนื่องจากปี 2560 คือ รถยนต์นั่งในเกือบทุกเซกเมนต์ โดยเฉพาะรถยนต์นั่งขนาดเล็ก รวมไปถึงรถยนต์นั่งอเนกประสงค์ และรถยนต์หรู ซึ่งในปีนี้คาดว่าจะมีการเปิดตัวรถยนต์รุ่นใหม่ๆ ออกมาเป็นทางเลือกให้กับผู้บริโภคหลายรุ่น ส่วนรถยนต์เพื่อการพาณิชย์คาดว่ากลุ่มที่น่าจะยังดีจะเป็นรถกระบะ 4 ประตู เนื่องจากเป็นกลุ่มที่ผู้ซื้อมีระดับรายได้ค่อนข้างดี แม้ว่ากำลังซื้อของประชาชนในกลุ่มฐานรากยังคงมีแรงกดดัน แต่จากสถานการณ์ตลาดพบว่ามีหลากหลายปัจจัยที่เริ่มบ่งชี้ให้เห็นทิศทางที่จะเป็นบวกต่อยอดขายรถยนต์ในปี 2561 มากขึ้น ได้แก่ การทยอยขายรถเพื่อเปลี่ยนรถคันใหม่สำหรับผู้ซื้อรถยนต์ในโครงการรถคันแรกที่ถือครบกำหนด 5 ปี การเปิดตัวรถรุ่นใหม่อย่างต่อเนื่อง การลงทุนในโครงสร้างพื้นฐาน และการลงทุนภาคเอกชน และภาคการส่งออกที่ฟื้นตัวดีขึ้น การท่องเที่ยวในประเทศที่ยังคงขยายตัว และธุรกิจ e-commerce ที่มีแนวโน้มเติบโตสูง ทำให้มีความต้องการใช้บริการขนส่งที่มากขึ้น ระดับอัตราดอกเบี้ยนโยบายที่มีแนวโน้มทรงตัวในปี 2561 เป็นผลเชิงบวกให้สถาบันการเงินไม่ต้องเพิ่มความเข้มงวดเป็นพิเศษในการปล่อยสินเชื่อ ทั้งนี้ในปีนี้ คาดว่าตลาดรถทั้งมือหนึ่งและมือสองน่าจะต้องเผชิญกับการแข่งขันที่สูงขึ้น และอาจจะส่งผลกระทบต่อการเติบโตของตลาดรถยนต์ใหม่บ้าง เนื่องจากรถจากโครงการรถคันแรกที่จะทยอยออกมาสู่ตลาดมือสองนั้น ส่วนใหญ่เป็นรถยนต์นั่งขนาดเล็กและรถปิกอัพ ซึ่งเป็นประเภทรถที่ได้รับความนิยม

สำหรับแนวโน้มสินเชื่อเช่าซื้อรถยนต์ในปี 2561 คาดว่าจะขยายตัวเป็นบวกในอัตราที่ชะลอลงมาที่ระดับประมาณ 5.5% เป็นแตะ 1 ล้านล้านบาทหลังจากในปี 2560 ขยายตัวเพิ่มขึ้น 7.99% หรือคิดเป็น 9.5 แสนล้านบาท โดยมีปัจจัยบวกหลักจากตลาดรถใหม่ที่คาดว่าจะยังเพิ่มขึ้นในอัตราชะลอลง ประกอบกับสถาบันการเงินมีแนวนโยบายด้านมาตรฐานการให้สินเชื่อที่เข้มงวดขึ้นต่อเนื่อง เพื่อสะท้อนการบริหารจัดการความเสี่ยงด้านเครดิตที่สูงขึ้น ขณะที่แนวโน้ม NPLs (หนี้ค้างชำระมากกว่า 3 เดือน) ของสินเชื่อเช่าซื้อเริ่มมีสัญญาณทรงตัวถึงดีขึ้นเล็กน้อย หลังจากที่ดีดตัวขึ้น 3 ปีติดกัน (2555-2557) โดยมีทิศทางที่ชะลอลงมาตั้งแต่ปี 2558

นายศาศวัต กล่าวเพิ่มเติมว่า ในปี 2561 ลีสซิ่งกสิกรไทยจะมุ่งเน้นการตลาดเชิงรุก ชูจุดแข็งด้านการขยายฐานลูกค้าร่วมกับธนาคารกสิกรไทยทั้งกลุ่มลูกค้าบุคคลและธุรกิจ ผ่านการพัฒนาแพลตฟอร์มออนไลน์/ดิจิทัลและกระบวนการภายในเพื่อสามารถวิเคราะห์ความต้องการของลูกค้าในเชิงลึก และนำเสนอผลิตภัณฑ์และบริการต่างๆได้อย่างตรงจุด ครบทุกมิติ ไม่ว่าจะเป็นการให้บริการสินเชื่อ การอนุมัติสินเชื่อและบริการหลังการขายอย่างครบวงจร เพื่อให้สอดคล้องกับพฤติกรรมผู้บริโภคในปัจจุบัน ที่ส่วนใหญ่จะศึกษาข้อมูลสินเชื่อออนไลน์ก่อนเลือกรถที่โชว์รูมหรือสมัครใช้บริการ ขณะเดียวกัน การพัฒนาแพลตฟอร์มออนไลน์/ดิจิทัล ยังเป็นอีกปัจจัยที่กระตุ้นการเติบโตของสินเชื่อรถทุกประเภทให้เข้าถึงกลุ่มลูกค้าเป้าหมายได้ดียิ่งขึ้น โดยเฉพาะสินเชื่อรถช่วยได้กสิกรไทย ที่เป็นสินเชื่อเพื่อลูกค้าที่มีรถยนต์และต้องการเงินทุนหมุนเวียนหรือเสริมสภาพคล่องทางการเงิน จากความสะดวกในการเข้าตรวจสอบวงเงินสินเชื่อเบื้องต้น ความสามารถในการผ่อนชำระ และค่างวดผ่อนต่อเดือนที่แน่นอน รวมถึงการสมัครบริการออนไลน์ผ่านเว็บไซต์และแอปพลิเคชัน ซึ่งเป็นปัจจัยที่เป็นส่วนสำคัญในการตัดสินใจขอสินเชื่อเบื้องต้นสำหรับกลุ่มลูกค้าธุรกิจ ยังคงมุ่งเน้นไปยังกลุ่มที่มีศักยภาพในการเติบโตในปีนี้ และผนึกกำลังร่วมกับพันธมิตรรายใหญ่ในการทำการตลาดร่วมกันอย่างต่อเนื่อง

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

KLeasing reports profit of THB1.08 billion in 2017, growing 31% over-year;

Digital platform will be used to serve customers’ requirements.

Given favorable market conditions in 2017, KASIKORN LEASING Co., Ltd. (KLeasing) registered profit of more than one billion Baht. After the termination of five-year car ownership maintenance period, those under the first-time car buyer scheme will decide to buy new cars and it is expected that car sales in 2018 will reach 900,000 units. To be more responsive to customers’ demand, KLeasing has joined force with KASIKORNBANK (KBank) in the development of digital technologies and expansion of online service channels/digital platform to enhance comprehensive service capability with respect to financing approval and after-sales assistance.

Mr. Sasawat Virapriya, KLeasing Executive Chairman, unveiled KLeasing’s operating results in 2017. Total loans equaled THB84.93 billion, rising 6.47 percent from 2016, consisting of new hire purchase, leasing and car title loans of THB40.02 billion and floorplan loans of THB44.90 billion, rising 8.15 percent YoY and 5.01 percent YoY, respectively. With outstanding loans growing 7.01 percent YoY to THB97.06 billion and NPLs of 1.52 percent, KLeasing’s profit surged 31.69 percent YoY to THB1.08 billion.

For outlook of domestic car market in 2018, KResearch projects that auto sales turnover at home may total 900,000 units, up 3 percent over-year. Brighter prospects are expected to be seen in almost all segments, especially small passenger cars, sport utility vehicles (SUVs) and luxury cars. Motorists will have greater choices as numerous new models are likely to be launched on the market. In commercial vehicle market, double-cab pickups are expected to show a promising trend thanks to ample well-heeled buyers even though grassroots remain under pressure. Nonetheless, there are numerous positive factors for the automobile market this year. These include car replacement by buyers under the first-time car buyer scheme after five-year ownership ends, the debut of new models, brighter investment in government’s infrastructure projects and private investment, thriving exports, healthy tourism and burgeoning e-commerce. These factors bode well for transportation service. As the key policy rate is poised to hold steady in 2018, financial institutions are unlikely to become more stringent in loan extension. Overall, heightened competition is expected to be seen in both new and pre-owned car markets this year. Given that a new supply of cars under the first-time car buyer program expected to enter the pre-owned market are mainly popular small passenger vehicles and pickups, a new car market may be somewhat feel the pinch.

For 2018, it is expected that auto hire purchase will post a decelerated growth of about 5.5 percent to 1 trillion Baht, declining from the 7.99 percent pace of THB950 billion reported for 2017, due to a projected decline in new car purchases and more stringent loan approval criteria adopted by financial institutions as part of their efforts to cope with heightened credit risk. Meanwhile, auto hire purchase NPLs (unpaid debt of more than three months) have begun to decline gradually since 2015 after rising for three straight years (2012-2014).

Mr. Sasawat added that in 2018, KLeasing will focus on proactive marketing strategies and highlight its strength in jointly expanding the customer base with KBank, covering both retail and corporate customers. Through the development of online/digital platform and its internal work processes, KLeasing can carry out in-depth analysis to understand the customer needs and present products and services that perfectly match their desires. Loan service, loan approval and after-sales service will be upgraded to cater to changing behaviors of customers, who prefer to study online information before selecting the products at the showrooms or applying for the service.  At the same time, the online/digital platform development is another catalyst for growth of all types of car loans because it helps reach out to target customers especially for K-Auto Finance (Refinance) program for car-owner customers who want to increase their cash flow or boost their financial liquidity. The platform facilitates preliminary examination of credit limit, repayment service ability and the exact amount of monthly installment, plus easy application via website and application. These features are crucial for corporate customers to make their decisions to apply for loans.  This year, KLeasing will continue to focus on this potential group of customers and team up with major business partners to carry out joint marketing campaigns continuously.

Comments

B
i
u
Quote
Code
List
List item
URL
Name *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Submit Comment
 
 

Login

Forgot your password? Create an account
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday10393
mod_vvisit_counterYesterday23721
mod_vvisit_counterAll days80252301

We have: 539 guests online
Your IP: 54.145.83.79
 , 
Today: Oct 20, 2018

6091928