Forgot your password? Create an account
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News

Stockwave Online กระแสหุ้นออนไลน์ หุ้น หลักทรัพย์ การเงิน ข่าวเศรษฐกิจ

Home Top Headlines ซันโทรี่ เป๊ปซี่โค ทุ่มงบ400ล้านบาท อัดซัมเมอร์แคมเปญ
ซันโทรี่ เป๊ปซี่โค ทุ่มงบ400ล้านบาท อัดซัมเมอร์แคมเปญ PDF Print E-mail
Thursday, 20 February 2020 23:12

บริษัท ซันโทรี่ เป๊ปซี่โค เบเวอเรจ (ประเทศไทย) จำกัด หรือ SPBT ผู้ผลิตและจัดจำหน่ายเครื่องดื่มภายใต้แบรนด์ซันโทรี่และเป๊ปซี่โค เผยผลการดำเนินงานเติบโตดีนำหน้าตลาด พร้อมทุ่มงบ 400 ล้านบาท จัดหนักอัดแคมเปญโปรโมชั่นต่างๆ สู้ศึกชิงสมรภูมิหน้าร้อนกระตุ้นตลาดเครื่องดื่มที่ร้อนระอุ

นางสาวศิเรมอร ศุภจรรยา ประธานเจ้าหน้าที่ฝ่ายการตลาด กล่าวว่า “ภาพรวมตลาด FMCG (Fast Moving Consumer Goods) ปี 2562 ที่ผ่านมานั้น ในช่วงครึ่งปีแรกยังคงมีการเติบโตทั้งในเชิงมูลค่าและวอลุ่ม โดยมีมูลค่าเติบโตอยู่ที่ประมาณ 3.8%1 แต่จะเห็นได้จากตัวเลขดัชนีความเชื่อมั่นของผู้บริโภคในครึ่งปีหลังนั้นเริ่มถดถอยตั้งแต่ช่วงกลางปีเป็นต้นมา สืบเนื่องมาจากภาวะเศรษฐกิจโดยรวมของโลกชะลอตัว อย่างไรก็ตาม ผลการดำเนินงานของซันโทรี่ เป๊ปซี่โค สามารถเติบโตอยู่ที่ประมาณ 15.5%2 สูงกว่าตลาดเครื่องดื่มน้ำอัดลมโดยรวมที่เติบโตเพียง 12%3

จากผลวิจัยทางการตลาดที่เกี่ยวกับเทรนด์ของผู้บริโภคและพฤติกรรมการบริโภคเครื่องดื่ม พบว่า ผู้บริโภคกลุ่มเจเนอเรชั่น Z (gen Z) ในช่วงอายุระหว่าง 10-21 ปี นับเป็นกลุ่มผู้บริโภคที่พร้อมเปิดรับกับสิ่งแปลกใหม่ตลอดเวลา โดยมีจำนวนถึงร้อยละ 19 ของกลุ่มประชากรในประเทศไทยซึ่งผู้ประกอบการต่างก็ให้ความสำคัญและนำเสนอนวัตกรรมผลิตภัณฑ์ใหม่ๆ ออกมาเพื่อตอบโจทย์ไลฟ์สไตล์ของผู้บริโภคกลุ่มนี้

นอกจากนี้ ผู้บริโภคในทุกกลุ่มวัยให้ความสำคัญกับกระแสรักสุขภาพอย่างต่อเนื่อง โดยผู้บริโภคเองยังมองหาผลิตภัณฑ์ที่มีประโยชน์และมีรสชาติดี ช่วยเติมเต็มความสดชื่น นอกเหนือไปจากการบริโภคน้ำตาลให้น้อยลงแล้ว ยังต้องการผลิตภัณฑ์ที่เสริมในเรื่องของสุขภาพ ไม่ว่าจะเป็นการเพิ่มวิตามินต่างๆ หรือส่วนผสมที่ช่วยเรื่องความสวยความงามและชะลอวัย

ในภาวะการณ์แข่งขันสูงของตลาดเครื่องดื่มน้ำอัดลมในประเทศไทยที่มีมูลค่าอยู่ที่ประมาณ 56,000 ล้านบาท4 ฤดูร้อนถือเป็นช่วงขายหลักของตลาดน้ำอัดลม เนื่องจากอากาศที่ร้อนและยังเป็นเทศกาลแห่งความสุขของคนไทย

ซันโทรี่ เป๊ปซี่โค ในฐานะหนึ่งในผู้นำตลาดเครื่องดื่มของไทยยังคงเดินหน้าขับเคลื่อนตลาดด้วยการพัฒนานวัตกรรมและสินค้าใหม่ๆ เพื่อตอบโจทย์ผู้บริโภคอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็นเป๊ปซี่แมกซ์เทสต์ กลิ่นราสเบอร์รี และเป๊ปซี่ กลิ่นไลม์ที่ได้รับการตอบรับเป็นอย่างดีในช่วงปีที่ผ่านมา และล่าสุดเราได้เปิดตัวมิรินด้า รสชาติใหม่ กลิ่นกรีนครีม เพื่อเอาใจ gen Z และเซเว่น-อัพ ฟรี ที่ไม่มีน้ำตาล ไม่เจือสี ไม่มีคาเฟอีนซึ่งเป็นสินค้าใหม่ตอบโจทย์ทางเลือกเพื่อผู้บริโภคที่รักสุขภาพ บุกตลาดในช่วงหน้าร้อน

สำหรับเทศกาลสงกรานต์ที่สร้างความสุขให้กับคนไทยเสมอมา ซันโทรี่ เป๊ปซี่โค ยังเดินหน้าเป็นผู้สนับสนุนหลักในเทศกาลดนตรีสุดยิ่งใหญ่อย่างต่อเนื่อง 4 งานซึ่งถือเป็นแลนด์มาร์คสำคัญ ทั้ง Pepsi Presents S2O Songkran Music Festival กรุงเทพฯ เทศกาลดนตรีแนว EDM ที่ผู้คนรอคอยมากที่สุดในช่วงหน้าร้อน โดยในปีที่ผ่านมามีผู้เข้าร่วมงานกว่า 60,000 คน สนับสนุนต่อเนื่องมาเป็นปีที่ 6 แล้ว, UD Town Songkran Festival จ.อุดรธานี หนึ่งในเทศกาลดนตรีที่ยิ่งใหญ่ที่สุดที่มีผู้เข้าร่วมงานกว่า 1.2 แสนคน สนับสนุนต่อเนื่องมาเป็นปีที่ 4 แล้ว, Pepsi Music Presents Songkran Korat มันส์ สุด มาก ณ เซ็นทรัลพลาซา จ.นครราชสีมา สนับสนุนต่อเนื่องมาเป็นปีที่ 6 และ Volo Festival เทศกาลดนตรี Hip Hop กลางสวนน้ำวานา นาวา วอเตอร์ จังเกิ้ล หัวหิน สวนน้ำ วอเตอร์ จังเกิ้ลแห่งแรกในเอเซีย โดยปีนี้เป็นปีแรกที่ซันโทรี่ เป๊ปซี่โค เข้าสนับสนุน

ปิดท้ายกับแคมเปญใหญ่แห่งปี ‘เป๊ปซี่ ซัมเมอร์ซ่า’ ซันโทรี่ เป๊ปซี่โค ทุ่มงบจัดหนัก แจกเน้นๆ ทองคำมูลค่า 10 ล้านบาท จำนวน 1 รางวัล, รถยนต์ BMW X1 มูลค่า 1.99 ล้านบาท จำนวน 8 รางวัล, โทรศัพท์มือถือ Samsung S series รุ่นใหม่ล่าสุด มูลค่า 31,900 บาท 270 รางวัล และบัตรกำนัล KFC มูลค่า 500 บาท จำนวน 20,000 รางวัล โดยมีเดอะทอยส์ นักร้องขวัญใจวัยทีนที่สามารถสร้างกระแสมาเป็นพรีเซ็นเตอร์ พร้อมสื่อสนับสนุนที่หลากหลายเพื่อสร้างการรับรู้ของเคมเปญ ครอบคลุมทั้งออฟไลน์และออนไลน์ ทั้งภาพยนตร์โฆษณา สื่อกลางแจ้งทั้งในกรุงเทพฯ และต่างจังหวัด  สื่อดิจิทัลและโซเชียลมีเดีย สื่อในร้านค้าและ ณ จุดขาย ควบคู่ไปกับกิจกรรมส่งเสริมการขายที่จัดเต็มแบบ 360 องศา  ตั้งแต่วันที่ 1 กุมภาพันธ์   ถึง 24 เมษายน 2563    เพียงส่งรหัสใต้ฝาหรือรหัสที่หูกระป๋องของเป๊ปซี่ มิรินด้า และเซเว่น-อัพ ขนาดใดก็ได้ ผ่าน 2 ช่องทาง ได้แก่ ทางมือถือ พิมพ์ *775* ตามด้วยรหัสใต้ฝาหรือรหัสที่หูกระป๋อง # แล้วกดโทรออก หรือส่งผ่านทาง LINE @pepsi โดยผู้ร่วมรายการต้องกดเพิ่มเพื่อน และลงทะเบียนใน LINE @pepsi ด้วยเบอร์โทรศัพท์ และใส่เลขรหัสใต้ฝา หรือรหัสที่หูกระป๋อง ฟรีไม่เสียค่าบริการทั้งสองช่องทาง เริ่มจับรางวัลครั้งแรกในวันที่ 6 มีนาคม 2563 และจะมีการจับรางวัลทุกสัปดาห์รวมทั้งหมด 8 ครั้งจนถึง วันที่ 24 เมษายน 2563”

“เราเชื่อมั่นว่า แคมเปญนี้จะสามารถสร้างสีสันและช่วยกระตุ้นตลาดเครื่องดื่มในช่วงหน้าร้อนให้กลับมาคึกคักได้เป็นอย่างดี” นางสาวศิเรมอร กล่าวทิ้งท้าย

ร่วมสัมผัสประสบการณ์ ‘เป๊ปซี่ ซัมเมอร์ซ่า’ ตลอดหน้าร้อนนี้และติดตามข้อมูลเพิ่มเติมได้ทาง Facebook PepsiThailand หรือ www.pepsipromotion.com

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Suntory PepsiCo to spend THB 400 million for full campaign this summer

Suntory PepsiCo Beverage (Thailand) Company Limited or SPBT, operator and distributor of beverage under Suntory and PepsiCo trademarks, revealed its satisfying performance to grew ahead of CSD market. The drink maker is also preparing to allocate THB 400 million to comprehensive campaigns and promotions to ensure its leadership in the competitive drink market this summer.

Ms. Siremorn Supachanya, SPBT Chief Marketing Officer, said that “The market overview of FMCG (Fast Moving Consumer Goods) in the previous year had posed the value growth and volume in the first half of the year, with growth recorded at 3.8%1. The Consumer Confidence Index in the latter half of the year, however, began to shrink since the middle of the year due to the global economic slowdown. Despite a challenging economic situation, SPBT has continued to achieve a growth rate at 15.5%2, higher than the overall CSD market at only 12%3.

From market research about the trend associated with consumers and consumer behavior found that generation Z (gen Z) or consumers in the age range between 10-21 years old is considered the readiest to open for new fresh things. Accounting at 19% of the population in Thailand, this group of consumers has always been in operators’ focus to innovate in new products and flavors to meet their lifestyles.

Also, the healthy trend still retains its strong popularity which includes activities like searching for refreshing and good taste, reduction of sweetness and addition of healthy ingredients such as vitamins or extracts for beauty and anti-aging purpose.

The competition of Thailand’s THB 56-billion4 valued carbonated soft drink (CSDs) market, comes with high competition, most notably in the summer which is the main selling period of soft drink products because of the heat, as well as Summer festival. As one of the leaders in Thailand’s beverage market, Suntory PepsiCo aims at steering the market with continued development of innovation and new products to respond to consumers’ needs, with products ranging from Pepsi Max Taste Raspberry flavor to Pepsi Lime flavor in the previous year which have been well received. Recently, the company has unveiled the new Mirinda Green Cream Flavor catered to gen Z, and 7 Up Free, the sugar-free drink with zero coloring and caffeine as healthier choice product. These are company’s main tactics for the summer with 360-degree marketing campaign.

The attempt to snatch summer leadership also includes passing on happiness through Songkran Festival with Songkran Music Festival. SPBT will continue sponsoring four music events during the Songkran festival namely “Pepsi Presents S2O Songkran Music Festival”, which is the most-awaited and biggest Songkran Electronic Dance Music (EDM) festival with over 60,000 participants in Bangkok for the sixth consecutive years, “Wonder Waterland @ UD Town”, one of the biggest Songkran music festival with over 1.2 hundred participants in

Udonthani province for the fourth consecutive years, “Pepsi Presents Songkran Korat” at Central Plaza Nakhon Ratchasima in Nakhon Ratchasima province for the sixth consecutive years, and “Vana Nava Volo Festival”, one of the Asian’s biggest hip-hop festival at Vana Nava Water Jungle Hua Hin in Prachaup Kirikhan Province for the 1st time.

The last strategy, the biggest campaign of the year “Pepsi Summer Za”, Suntory PepsiCo will allocate on the promotional lucky-draw campaign with exciting rewards such as one gold prize valued THB 10 million, BMW X1 valued THB 1.99 million 8 units, latest Samsung S Series mobile phone valued THB 31,900, 270 units and KFC-THB 500-vouchers 20,000 units. The company also reiterates its campaign awareness to its main target in the broader aspect via the use of its presenter “The Toys”, and a troop of combined media from ads, outdoors media in Bangkok and other provinces to digital and social media content as well as media in stores and sale points in all 360-degree. The campaign will include comprehensive promotional activities in various channels from 1 February to 24 April 2020. To participate in the campaign, send the code under the lid or on the can opener of Pepsi, Mirinda and 7 Up at any size to *775* followed by the code, # and press dial, or via LINE @pepsi in which participants must first add the product’s Line and register on LINE @pepsi followed by adding phone number and the code. Both channels are free of charge. The 1st lucky draw will be on 6 March 2020 and will continue every week for 8 times until 24 April 2020”.

“We are confident that our campaigns would bring fun and excitement to the drink sector in the summer,” concluded Siremorn.

Experience the “Pepsi Summer Za” vibe this summer and follow Facebook PepsiThailand or www.pepsipromotion.com for more information of the campaign.

Comments

B
i
u
Quote
Code
List
List item
URL
Name *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Submit Comment
 
 

Login

Forgot your password? Create an account
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday508
mod_vvisit_counterAll days508

We have: 499 guests online
Your IP: 3.226.243.36
 , 
Today: Mar 31, 2020

6113624