Forgot your password? Create an account
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News

Stockwave Online กระแสหุ้นออนไลน์ หุ้น หลักทรัพย์ การเงิน ข่าวเศรษฐกิจ

Home Hot News MACO ประกาศงบ Q3 ตอกย้ำการต่อยอดธุรกิจประสบความสำเร็จ
MACO ประกาศงบ Q3 ตอกย้ำการต่อยอดธุรกิจประสบความสำเร็จ PDF Print E-mail
Wednesday, 07 November 2018 02:28

บริษัท มาสเตอร์แอด จำกัด (มหาชน) แจ้งผลประกอบการไตรมาส 3 ของปี 2561( ก.ค.- ก.ย. 61) มีกำไรสุทธิ 68 ล้านบาท รายได้รวมเติบโตสูงถึง 473 ล้านบาท ผลจากการควบรวมงบการเงินในบริษัท ทรานส์.แอด โซลูชั่น จำกัด (“ทรานส์ แอด”) และบริษัท Roctec Technology Limited (“Roctec”) ดันรายได้พุ่งสูงสุดกว่า 80.6% เทียบจากช่วงเดียวกันของปีก่อน

นาย พุน ฉง กิต (MR.CK) ประธานเจ้าหน้าที่บริหาร บริษัท มาสเตอร์ แอด จำกัด(มหาชน) หรือ MACO  ผู้นำเครือข่ายสื่อโฆษณานอกบ้านเผยว่า ไตรมาส 3/61 บริษัทฯ สามารถสร้างรายได้ที่เติบโตอย่างโดดเด่นต่อเนื่องตามคาด โดยมีรายได้จากการให้บริการ  473 ล้านบาท เพิ่มขึ้น 80.6% เทียบจากช่วงเดียวกันของปีก่อน แบ่งเป็นรายได้จากการให้บริการและการขาย จำนวน  321  ล้านบาท และรายได้จากการให้บริการรับเหมาติดตั้ง จำนวน 152 ล้านบาท ซึ่งรายได้ดังกล่าวเกิดจากควบรวมงบการเงินบริษัท ทรานส์.แอด โซลูชั่น จำกัด (“ทรานส์ แอด”) ผู้ให้บริการด้านระบบแสดงสื่อมัลติมีเดีย ในประเทศไทย และบริษัท Roctec Technology Limited (“Roctec”) ผู้ให้บริการออกแบบและวางระบบ (system integrations) โดยเฉพาะด้านระบบควบคุม ระบบเชื่อมต่อ และระบบแสดงผลสื่อมัลติมีเดีย ในฮ่องกง

จากผลการดำเนินงานที่ผ่านมา 9 เดือนนั้น คาดการณ์ว่าผลประกอบการในช่วงไตรมาสสุดท้ายของปี 61 มีแนวโน้มปรับตัวดียิ่งขึ้นอีก สืบเนื่องมาจากปัจจัยสนับสนุนการ synergy ของบริษัทในเครือทั้งหมดที่มี และการขยายเครือข่ายสื่อโฆษณาประเภทป้ายบิลบอร์ดในประเทศเพิ่มขึ้น  เพื่อรองรับของอัตราการใช้สื่อตามความต้องการของเจ้าของสินค้าและบริการต่างๆในช่วงสิ้นปี ซึ่งเป็นช่วงของการใช้สื่อโฆษณาหรือเรียกว่าไฮซีซั่น รวมถึงการเลือกตั้งในปีหน้าจะช่วยเสริมสร้างบรรยากาศการจับจ่ายใช้สอยภายในประเทศให้คึกคักขึ้น ซึ่งภาพรวมตัวเลขของทั้งปีนั้นคิดว่าน่าจะเป็นตามเป้าหมาย

ประธานเจ้าหน้าที่บริหารยังกล่าวอีกว่า  สำหรับการขยายธุรกิจสื่อโฆษณาในต่างประเทศโดยเฉพาะในประเทศมาเลเซีย และประเทศอินโดนีเซียผ่านการเข้าลงทุนในบริษัท VGI Malaysia (VGM) จำนวน 75% นั้น จะเป็นอีกยุทธศาสตร์สำคัญของบริษัทฯ ในการสร้างความแข็งแกร่งและพัฒนาเครือข่ายสื่อโฆษณาให้กับ MACO โดยบริษัทฯ มองว่าการดำเนินธุรกิจควบคู่ทั้งในประเทศและต่างประเทศเป็นแนวทางที่เสริมสร้างการเติบโตซึ่งกันและกัน เรามั่นใจว่าการมุ่งมั่นในแผนการขยายเครือข่ายสื่อทั้งในประเทศและต่างประเทศอย่างเต็มที่นั้น จะส่งผลสำเร็จต่อบริษัทให้เห็นในอนาคตอันใกล้นี้อย่างแน่นอน.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

MACO    announced the 3rd Q Financial highlighted value added of the successful Company business resulting in the surge of income at 473 Million Baht

Master Ad (Public) Co., Ltd. announced the 3rd Q performance of 2018 (July – September 2018) hitting the net profit at 68 Million Baht with the gross income as high as 473 million Baht resulted from the financial statement merging in Trans Ad Solution Co., Ltd. (“Trans Ad”) and Roctec Technology Limited (“Roctec”), pushing forward the highest income over 80.6% year on year.

Mr. CK, CEO of Master Ad (Public) Co., Ltd. or MACO, leader of the outdoor advertising media network cited that in the 3rd Q, the company can build up the outstanding continual growth as predicted.  Whereas the income from providing services at 473 million Baht, jumping to 80.6% year on year, dividing into the income from providing services and selling at 321 million Baht and the income from the installation contracting services at 152 million Baht incurred by merging of the financial statement of Trans Ad Solution Co., Ltd. (“Trans Ad”), service provider of multi-media system in Thailand and and Roctec Technology Limited (“Roctec”), a  provider of multimedia and communication system, system integrations and total network infrastructure in Hong Kong.

For the performance of the past 9 months, it is expected that the performance in the 4th Q of 2018 tends to be the better gain due to the supporting factor of the synergy of all the existing affiliated companies as well as the expansion of billboard advertising media in the country to serve the rate of media usage as required by the product owners and the services during year end when the advertising media is booming or a so called high season including the upcoming election next year enhancing the spending atmosphere in the country to be more active, thus the overall figures of the whole year will be as expected.

The CEO also cited that the expansion of advertising media business abroad especially in Malaysia and Indonesia through the investment in VGI Malaysia (VGM)  at the amount of 75% will be another major strategy of the company for strengthening and developing the mass media network for MACO.  While the company sighted that the business in Thailand and overseas concurrently will build up growth for each other, we are confident that the prospect of the full expansion of media network both inside and outside the country will definitely boost the success of the company in the future.

Comments

B
i
u
Quote
Code
List
List item
URL
Name *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Submit Comment
 
 

Login

Forgot your password? Create an account
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday974
mod_vvisit_counterAll days974

We have: 974 guests online
Your IP: 216.73.216.130
Mozilla 5.0, 
Today: Jul 02, 2025

8176440