Forgot your password? Create an account
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News

Stockwave Online กระแสหุ้นออนไลน์ หุ้น หลักทรัพย์ การเงิน ข่าวเศรษฐกิจ

Home Hot News กสิกรไทย เปิดตัวบริษัท กสิกร โกลบอล เพย์เมนต์
กสิกรไทย เปิดตัวบริษัท กสิกร โกลบอล เพย์เมนต์ PDF Print E-mail
Wednesday, 22 January 2020 16:23

กสิกรไทย เปิดตัว บริษัท กสิกร โกลบอล เพย์เมนต์ หรือ เคจีพี (KGP) ทำธุรกิจพัฒนา และให้บริการระบบรับชำระเงินดิจิทัลภายใต้ชื่อบริการ “เพย์ดี” (PayDii) เพื่อ “เอาใจร้านค้า รู้ใจขาช้อป ออนไลน์” เสนอระบบชำระเงินที่ สามารถทำงานได้เบ็ดเสร็จไม่มีสะดุด (App Switch) แก่ร้านค้าออนไลน์ผ่านแพลตฟอร์มธุรกิจที่ต้องการระบบชำระเงินที่แก้ไขปัญหา และตอบโจทย์ธุรกิจค้าขายผ่านช่องทางออนไลน์ ประเดิมให้บริการระบบรับชำระเงินแก่ร้านค้าออนไลน์ที่ซื้อขายผ่านแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook) เป็นแพลตฟอร์มแรกแล้ววันนี้

นายปรเมศวร์ มินศิริ ประธานกรรมการ บริษัท กสิกร โกลบอล เพย์เมนต์ จำกัด เปิดเผยว่า บริษัท กสิกร    โกลบอล เพย์เมนต์ จำกัด หรือเคจีพี ลงทุนโดย บมจ.ธนาคารกสิกรไทย ด้วยทุนจดทะเบียน 200 ล้านบาท บริหาร และดำเนินงานโดยคณะกรรมการบริหาร และทีมงานของบริษัทฯ และมีโครงสร้างการทำงานที่เป็นอิสระคล่องตัว โดยเคจีพีมีความพร้อมในการให้บริการกับร้านค้าออนไลน์ผ่านแพลตฟอร์มธุรกิจที่ต้องการรับบริการระบบรับชำระเงินรูปแบบดิจิทัล (Digital Payment) ทั้งในประเทศไทย และมีแผนที่จะขยายไปยังกลุ่มประเทศ เออีซี+3 ในอนาคต

สำหรับโครงการแรกที่เคจีพี เริ่มดำเนินการแล้ว คือ การเป็นผู้ให้บริการด้านการรับชำระเงินในรูปแบบดิจิทัล ภายใต้ชื่อบริการ “เพย์ดี” (PayDii) ซึ่งเป็นระบบชำระเงินที่สามารถทำงานได้เบ็ดเสร็จ (App Switch) “เอาใจร้านค้า รู้ใจขาช้อป ออนไลน์” แก่ร้านค้าออนไลน์ผ่านแพลตฟอร์มธุรกิจที่ต้องการระบบชำระเงินที่แก้ไขปัญหา และตอบโจทย์ธุรกิจค้าขายผ่านช่องทางออนไลน์ ทำให้ประสบการณ์ช้อปออนไลน์ไม่มีสะดุด (Seamless Experience) รองรับการเชื่อมต่อกับธนาคารบนมือถือมากที่สุด และมีความปลอดภัยมาตรฐานธนาคาร ประเดิมบริการแรกให้บริการระบบรับชำระเงินแก่ร้านค้าออนไลน์ที่ซื้อขายผ่านแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook) ซึ่งเป็นสื่อสังคมออนไลน์ชั้นนำของโลก เพื่อช่วยพัฒนาฟังก์ชั่นการรับชำระเงินสำหรับร้านค้าออนไลน์ที่ปัจจุบันลงทะเบียนเป็นร้านค้าบนเฟซบุ๊กช่วยให้ร้านค้าออนไลน์บนเฟซบุ๊กสามารถจบการขายได้ง่ายด้วยการมีโซลูชันรับชำระเงินที่ดีและสร้างประสบการณ์ใช้งานแบบไร้รอยต่อ

ทั้งนี้ ในปัจจุบันรูปแบบการซื้อขายสินค้าและบริการมีรูปแบบเปลี่ยนแปลงไป เมื่อดิจิทัลเทคโนโลยีเข้ามามีบทบาทส่งผลให้ทั้งการค้า และการจ่ายเงินผ่านช่องทางออนไลน์มีการเติบโตอย่างรวดเร็ว จากข้อมูลของสำนักงานพัฒนาธุรกรรมทางอิเล็กทรอนิกส์ (ETDA) พบว่ามูลค่าตลาดอีคอมเมิร์ซไทยในปี 2561 มีมูลค่าถึง 3,150,232.96 ล้านบาท และคาดการณ์ว่าจากนี้ไปจนถึงปี 2565 ตลาดอีคอมเมิร์ซไทย น่าจะเติบโตขึ้นเฉลี่ยถึง 22% และสอดคล้องกับการเติบโตของอีเพย์เมนต์ (การจ่ายเงินผ่านระบบอิเล็กทรอนิกส์) ที่ภาพรวมเติบโตขึ้นร้อยละ 35.7% เมื่อตลาดมีการเติบโตอย่างรวดเร็ว จึงส่งผลให้ความต้องการในการชำระเงินผ่านระบบดิจิทัลมีเพิ่มมากขึ้น และจำเป็นต้องทำอยู่บนระบบที่มีความแม่นยำ รัดกุม ปลอดภัย และสิ่งสำคัญที่สุดที่ทั้งร้านค้าออนไลน์ และผู้ซื้อสินค้าออนไลน์มองหา คือประสบการณ์ที่ดีบนโลกดิจิทัล ที่ช่วยให้ร้านค้าปิดการขาย และรับเงินได้ง่าย ในขณะที่ลูกค้าสามารถจ่ายได้ง่ายมีขั้นตอนไม่ซับซ้อน ทำให้ทั้ง 2 ฝ่ายซื้อขายได้อย่างราบรื่น ซึ่งเคจีพีมีความพร้อมที่จะเป็นพันธมิตรสำคัญในการร่วมส่งมอบประสบการณ์ดี ๆ ให้กับทั้งร้านค้าและลูกค้าออนไลน์ในทุกแพลตฟอร์ม

ด้านนายเถกิง ออศิริชัยเวทย์ กรรมการผู้จัดการ บริษัท กสิกร โกลบอล เพย์เมนต์ จำกัด กล่าวเพิ่มเติมว่าเคจีพี มีความมุ่งมั่นในการพัฒนาและให้บริการระบบชำระเงินดิจิทัลที่ตอบโจทย์ทั้งร้านค้าออนไลน์ และลูกค้าที่ชื่นชอบการซื้อของผ่านช่องทางออนไลน์ให้ได้ใช้บริการระบบที่มีฟังก์ชันสมบูรณ์ สามารถทำธุรกรรมซื้อขายออนไลน์ได้แบบไม่มีสะดุด ตั้งเป้าพัฒนาและให้บริการระบบชำระเงินดิจิทัลที่เป็น Best in Class ทางด้าน Digital Experience และจากการทำระบบร่วมกับพันธมิตรและแพลตฟอร์มที่ต้องการระบบชำระเงินสำหรับร้านค้าออนไลน์มาระยะหนึ่ง จึงจะเปิดตัว “เพย์ดี” (PayDii) ครั้งแรกบนแพลตฟอร์มของเฟซบุ๊ก โดยเริ่มให้บริการแล้ว ซึ่งร้านค้าสามารถเรียกเก็บเงินจากผู้ซื้อ (request money) ได้โดยตรง จากการส่งหน้าจอที่ให้ลูกค้ารับทราบยอดชำระ และกดเลือกจ่ายเงินจากบัญชีธนาคารบนมือถือ (Mobile Banking) ของลูกค้า หรือชำระโดยบัตรเครดิต หรือบัตรเดบิตได้ โดยไม่ต้องแจ้งเลขบัญชีธนาคารของร้านค้า เนื่องจากได้ทำการผูกกับระบบไว้แล้ว ทำให้ลูกค้าไม่ต้องสลับออกนอกบทสนทนากับร้านค้าบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก สามารถทำทุกขั้นตอนจบได้โดยอัตโนมัติจนถึงส่งสลิปยืนยันการชำระเงินกับร้านค้า มีความปลอดภัยในระดับสูง เชื่อถือได้ ใช้งานง่าย ช่วยแก้ปัญหาที่ร้านค้าออนไลน์ต่าง ๆ เคยประสบมาในการรับชำระเงิน อีกทั้ง เคจีพียังสามารถตอบโจทย์ความต้องการของร้านค้าออนไลน์ที่ต้องการใช้งานโซลูชันระบบชำระเงินในรูปแบบอื่น ๆ ได้อีกด้วย

 

นอกจากนี้ เพื่อฉลองการเปิดให้บริการ “เพย์ดี” (PayDii) อย่างเป็นทางการเคจีพีได้ร่วมกับธนาคารกสิกรไทยมอบโปรโมชันพิเศษให้กับร้านค้าบนเฟซบุ๊กที่สมัครบริการชำระเงิน “เพย์ดี” (PayDii) ด้วยบัญชีธนาคารกสิกรไทย จะได้รับเงินคืนสูงสุด 1,200 บาท  ผู้ประกอบการหรือร้านค้าออนไลน์ที่ต้องการศึกษาข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับ บริษัท กสิกร โกลบอล เพย์เมนท์ จำกัด (เคจีพี) หรือเกี่ยวกับระบบรับชำระเงิน “เพย์ดี” (PayDii) สามารถตรวจสอบ ได้ที่ www.kasikornglobalpayment.com

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

KBank launches KASIKORN Global Payment Company Limited (KGP) to offer PayDii – a regional digital payment system

KASIKORNBANK (KBank) has launched KASIKORN Global Payment Company Limited (KGP) (KGP) to develop and provide the PayDii digital payment system, which is designed for both merchants and online shoppers. This digital payment solution allows merchants to conduct frictionless transactions as they do not need to switch from one application to another in order to use it. The system is now available to online merchants on the Facebook platform.

Mr. Poramate Minsiri, Chairman of the Board, KASIKORN Global Payment Company Limited said that KGP is a company that KBank has invested in, with registered capital of 200 million Baht. The company is managed and operated by its own board of directors, with an independent work team and work structure. KGP is ready to provide digital payment services to online merchants via business platform in Thailand. It plans to extend its reach to other AEC+3 countries in the future.

PayDii, which is KPG’s first project, features an online payment system which can be used without switching from one application to another; it caters specifically to both merchants and online shoppers. This digital payment solution allows a seamless experience for online merchants who conduct their trade via business platform, as it can accommodate linkage with the greatest number of mobile banking applications under acceptable security standards. In the initial stage, PayDii is available to online merchants registered on Facebook – the world’s largest social media platform. With this innovative digital payment solution, they will be able to close their deals with a seamless experience.

At present, modes for transacting goods and services are rapidly evolving, propelled by the entry of digital technology. Consequently, online trade and bill payment have expanded significantly. According to information from the Electronic Transactions Development Agency (ETDA), the value of Thailand’s e-commerce market in 2018 reached 3,150,232.96 million Baht, and the e-commerce market is expected to grow  average of 22 percent from now until 2022, in line with the popularity of electronic payment, which is projected to rise by 35.7 percent. Such rapid market expansion results in ever-higher demand for digital payment, which must be expedited on a system that is accurate, precise and secure. The most important factor that online sellers and buyers are seeking is a good user experience in the digital world, which helps merchants to close deals and accept payment easier, while customers can make payment conveniently without any complicated steps, allowing both sides to do business smoothly. KGP is ready to be an important partner in delivering delightful experiences to online merchants and customers on all platforms.

Mr. Takerng Osirichaivet, Managing Director, KASIKORN Global Payment Company Limited, added that, “KGP is committed to developing our digital payment system to meet the needs of both online merchants and customers who love to shop online to use a complete online payment solution, which allows them to conduct seamless online transactions. We have also set a target to improve our digital payment system to be the “Best in Class” in terms of user experience. Following a recent collaboration with our business partners in developing a payment system and platform for online merchants, we have unveiled the PayDii payment service on the Facebook platform. Under this service, online merchants can directly collect the requested payment from buyers by sending them a screenshot of the payment amount. To make payment, buyers must tap the ‘Payment’ button from the account on their mobile banking application. Otherwise, they can make payment by credit or debit card without providing their bank account number to the merchants as such accounts are already linked with the system. As a result, buyers do not have to switch screens during their interactions with sellers on the Facebook platform, allowing them to conduct all transactions with greater ease, including sending a payment confirmation slip to the merchants. The service is protected with the highest security standards, meaning that it is secure and user-friendly while also helping online merchants resolve payment problems. Aside from PayDii, KGP offers other payment solutions that meet the needs of online merchants, as well.”

To celebrate the official launch of the PayDii service, KGP has joined with KBank to offer a special promotion, i.e., up to 1,200 Baht cash back, to merchants on Facebook applying for the PayDii service via their KBank account. Online entrepreneurs or merchants wishing to learn more about KGP or the PayDii payment system may visit www.kasikornglobalpayment.com.

Comments

B
i
u
Quote
Code
List
List item
URL
Name *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Submit Comment
 
 

Login

Forgot your password? Create an account
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday404
mod_vvisit_counterAll days404

We have: 403 guests, 1 members online
Your IP: 35.173.57.84
 , 
Today: Feb 23, 2020

6115016